Toimintakertomus 2021

SAK:n Lohjan paikallisjärjestöön kuului 17 jäsenosastoa, joissa jäseniä noin 6.000. Paikallisjärjestö toimii paikallisiin asioihin ja ammattiyhdistysasioihin kantaaottavana.

Yleistä

Vuotta varjosti ja kansalaisten kokoontumisia ja erilaisia tapahtumia esti covid 19-pandemian torjumiseksi annetut moninaiset rajoitteet ja tiukennetut määräykset. Monet yleisötapahtumat massamme peruttiin ja kokoontumisrajoitukset vaikuttivat myös paikallisjärjestön tapahtumiin ja kokoontumisiin.

Tapahtumat

Paikallisjärjestön tälle vuodelle suunnitellut tapahtumat jäivät järjestämättä, ainoastaan Vappu saatiin toteutettua virtuaalitapahtumana netissä.

Lauantaina 1.5 jo toista kertaa lähetettävässä Lohjan SAK:n #virtuaalivappu-tapahtumassa oli perinteiseen tapaan puheita ja työväen musiikkia. Puhujina juhlassa: Miapetra Kumpula-Natri SDP), Jukka Seger (Vas.) ja Kirsi Oksanen (SDP). Tapahtuman järjestivät yhteistyössä Lohjan SAK:n paikallisjärjestö, Lohjan Demarit ja Lohja Vasemmisto. Virtuaalitapahtuma tavoitti yli 11.000 ihmistä.

Kuntavaaleja siirrettiin, koronasta johtunen kesäkuulle. Ennakkoäänestysaika oli 26.5.–9.6. ja varsinainen vaalipäivä 13.6.2021.

Sääntömääräinen kokoustoiminta

Paikallisjärjestön sääntömääräinen edustajiston kevätkokous pidettiin virtuaalisena TEAMS-kokouksena 25.4.2021. Kevätkokous teki julkilausuman: ”Onko sopimisen kulttuuri katoamassa Suomesta?” Julkilausuma julkaistiin paikallisjärjestön netti kanavilla ja paikallislehdessä.

Sääntömääräinen syyskokous pidettiin Karjalohjan Lohja Spa:ssa 13.11.2021 ja kokousta alusti Hannele Ugur SAK:sta. Syyskokous teki julkilausuman: ”Kuulukaa liittoon ja äänestäkää”. Julkilausuma julkaistiin paikallisjärjestön netti kanavilla ja paikallislehdessä.

Edustukset

SAK:n Uudenmaan aluekokousedustajana ovat toimineet Jouni Linden, Nina Paloranta ja Ilkka Liettilä.

Hallituksen kokoustoiminta

Hallitus on kokoontunut vuonna 2021 yhteensä 10 kertaa

Hallituksen kokouksiin osallistuneet + osallistumiskerta

Puheenjohtaja: Jouni Linden JHL 11  x10

Varsinainen:/ vara:

Tarja Hulkko JHL 134   x5                                       Piia-Liisa Vikström JHL 134  x0

Jukka Seger Lohjan autokorjaamo 225  x8             Hans Lindroos Auto 225  x1

Ilkka Liettilä PAM 006  x5 Varapuheenjohtaja         Outi Juntunen PAM 006  x2

Sari Kettunen PAM 006   x7 Sihteeri                       Sari Kuusjärvi PAM 006  x7 Taloudenhoitaja

Pasi Liski PAM 006  x1                                             Markku Hampori PAM 006  x3

Piia Karhu JHL 11  x8                                               Mikko Prusi JHL 11  x0

Jyrki Rannikko JHL 11  x0                                         Jari Åström JHL 11  x7

Joel Huuhtanen Rakennus 586  x7                          Taisto Hulkko Rakennus 586  x4

Reima Rask Metalli 178  x2                                      Arja Vuorinen Metalli 178  x0

Jukka Peippo Metalli 8  x5                                        Lauri Kalanti Metalli 8  x4

Vapaa-ajanjaosto:

Puheenjohtaja Lauri Kalanti ja muut jäsenet Ilkka Liettilä, Joel Huuhtanen ja Sari Kettunen.

Vappu toimikunta:

Puheenjohtaja Jouni Linden sekä muut jäsenet Sari Kuusjärvi ja Sari Kettunen, sekä Lohjan SDP:n kunnallisjärjestön ja Vasemmistoliiton Lohjan osaston edustajat.